V 9 KORAKIH DO ZGODBE O VAŠI POSLOVNI ZNAMKI

Če želite biti dandanes uspešni, morate izstopati. Eden najbolj učinkovitih in preprostih načinov, ki jih omogoča poslovno zgodbarjenje oziroma storytelling, je, da postavite v ospredje svojo lastno poslovno zgodbo.

Ne glede na to, s čim se ukvarjate, vedno se s tem ukvarja še nekdo drug. In ne glede na to, kolikšno ceno postavite za svojo storitev ali izdelek, vedno se bo našel še nekdo, ki bo postavil nižjo ceno. Nauk, ki sledi iz tega, je, da ste revež, če morate s konkurenco tekmovati na področju cene. Da se temu izognete, potrebujete torej nekaj drugega, kar vas bo dvignilo nad konkurenco in nad to, da se primerjate zgolj s ceno.

DRUGAČNI ZA VSAKO CENO
Za poslovni uspeh morate biti v tem, kar počnete, posebni in unikatni. Nekaj vas mora ločiti od konkurence, nekaj morate narediti drugače, nekaj morate ponuditi svojim strankam, česar jim konkurenca ne ponuja. Zato se najprej poglobite v svoje znanje in izkušnje, saj je oboje zagotovo v nečem edinstveno, in na podlagi tega ustvarite svoj unikatni poslovni model. A kljub temu še nekaj manjka. Manjka zgodba o vaši poslovni znamki.
Zakaj?
Zato ker je vaša lastna zgodba edinstvena in ker vaše podjetje ali blagovno znamko najlažje pokaže kot nekaj izjemnega. Poleg tega vas ostalim predstavi kot nekoga znanega in zaupanja vrednega.

O ČEM PRAVZAPRAV GOVORI TA ZGODBA
Prvenstveno govori o tem, kako je vaše podjetje nastalo, kaj ga je obdržalo in mu zagotovilo preživetje v najbolj kriznih časih in katere vrednote so vodile ustanovitelja pri pisanju uspešne zgodovine. Vaša zgodba mora poslovnim partnerjem pokazati, da jih razumete, ker ste se v svojem razvoju in v svoji zgodovini morda srečali s popolnoma enakimi izzivi. Pokazati mora, da so vam znane njihove težave in da natančno veste, kaj potrebujejo. Ko vidijo sorodnost, ker ste morda tudi vi že šli skozi podobno poslovno agonijo kot oni, vam posledično bolj zaupajo.

donosno-zgodbarjenje-blagovna-znamka-2

Ustvarjanje in deljenje zgodbe o blagovni znamki sta eno najmočnejših orodij kreiranja zaupanja in medsebojne privlačnosti.

PET RAZLOGOV ZAKAJ JO MORATE IMETI
Razlogov, zakaj je treba zapisati in povedati svojo zgodbo in jo uporabiti pri poslovnem zgodbarjenju, je več, naštel jih bom pet najbolj pomembnih:

  1. zato, ker s svojo poslovno zgodbo ustvarjate zaupanje s svojimi kupci, dobavitelji in ne nazadnje s svojimi zaposlenimi;
  2. zato, kar bo vaša poslovna zgodba dajala vašim poslovnim partnerjem odlične razloge, da poslujejo z vami ali od vas kupujejo;
  3. zato, ker ima zgodba, ki govori o vaši blagovni znamki, jasen marketinški namen – da pritegne ljudi. S pomočjo zgodbe to uspeva na najbolj človeški, pošten in odkrit način, ki deluje od pamtiveka;
  4. zato, ker so poznavanje lastne zgodbe, njena uporaba in njeno deljenje skozi katerokoli komunikacijsko orodje ključni za dober dialog s poslovnimi partnerji;
  5. zato, ker ob dobri zgodbi več ne boste tekmovali s ceno – z dobro zgodbo raste vrednost vaše blagovne znamke, in če raste njena vrednost, vaša storitev ali produkt s konkurenco več ne tekmujeta z najnižjo ceno.

KAJ PREDSTAVLJA ZGODBA O BLAGOVNI ZNAMKI
Predstavlja vaše vrednote in vse, za kar so se zaposleni v vaši organizaciji do današnjega dne borili in zavzemali. Predstavlja vseprisotno podlago za dnevno sprejemanje odločitev in skupinsko motivacijo za vse zaposlene; pooseblja prepričanje, da se mora delo vaše organizacije na tak način nadaljevati tudi v prihodnje in da ta za doseganje uspeha, ki se kaže v zadovoljstvu in napredku vas in vaših poslovnih partnerjev, potrebuje polno angažiranost vseh zaposlenih. V bistvu je temelj vašega poslovnega zgodbarjenja tako za interno komuniciranje, kot komuniciranje s poslovnimi partnerji.

DO ZGODBE V 9 KORAKIH
Morda nimate prav veliko izkušenj s pisanjem? Pa ustvarite njeno konstrukcijo po konkretnih navodilih! S premislekom odgovorite na naslednja vprašanja in tako korakoma zgradite svojo zgodbo:

  1. Kdo ste in s čim se ukvarjate? Ne bodite splošni. Predstavite se kot mojster svoje niše. Ne uporabljate žargona, pišite tako, da vas razumejo vsi.
  2. Kaj je vaša posebnost, kaj je tisto, kar ponujate samo vi? V čem ste specifični? Opišite z živimi besedami, vključite občutke, čustva, s katerimi se bralci lahko povežejo. Čeprav gre za posel, je to VAŠ posel. Naredite to osebno.
  3. Kako ste začeli, kakšne težave so vas pestile? Kaj ste vložili v svoj posel, da ste prišli do točke, kjer ste danes? Kakšno ceno ste za to plačali?
  4. Kateri trg naslavljate in kdo so vaše stranke? Ko ustvarjate ta opis, imejte v mislih svojo idealno stranko in opišite njene težave. To so prav tisti razlogi, zaradi katerih vas bodo stranke dejansko poiskale.
  5. Kakšno korist prinašate svojim kupcem? Katere njihove probleme rešujete?
  6. Kakšni so vaši dolgoročni poslovni cilji? Kaj želite doseči? Zastavite si kar se da realne cilje za obdobje od enega do največ pet let. Napišite kaj za dosego teh ciljev potrebujete in kako jih nameravate doseči.
  7. Naredite kratek povzetek tako, da zajemite v enem odstavku bistvo in da ostane bralcu v spominu vaše najbolj pomembno sporočilo.
  8. Slednjič povežite posamezne odgovore in sestavite celo zgodbo. Odgovore združite v enovito in skladno celoto, ki bo na koncu zapisana v petih, morda največ sedmih odstavkih. Uredite slovnico in poskrbite, da besede, stavki in povedi lepo tečejo.
  9. Nato svojo zgodbo preberite počasi in na glas in jo dajte nato prebrati še komu drugemu. Preden jo objavite, počakajte da mineta dan ali dva, lahko tudi teden ali dva. Ko boste jo boste »prespali«, jo preberite znova in prilagodite, kar se vam bo zdelo potrebno.

Nato to svojo zgodbo objavite, kjer jo lahko. Pa tudi vi jo imejte zmeraj pred očmi in jo poznajte obisti.

donosno-zgodbarjenje-blagova-znamka

Poslovno zgodbarjenje predstavlja bistvo današnjega marketinga: gre za povezovanje vaše zgodbe z zgodbo uporabnika v eno samo prijetno izkustvo.

BODITE UNIKATNI
Če želite biti dandanes uspešni, enostavno morate izstopati. Ko zasnujete svoj unikatni poslovni model, morate zato v ospredje postaviti še svojo lastno poslovno zgodbo. Ta vam namreč zagotavlja edinstvenost v kateremkoli času in na kateremkoli tržišču. Čeprav morda o tem še niste razmišljali, lahko zgodbo o svoji blagovni znamki ali poreklu svojega podjetja z načrtnim pristopom uporabite za to, da pokažete svojo izjemnost, predstavite ljudi, ki stojijo za blagovno znamko ali imenom podjetja, pokažete, da ima vaše podjetje dušo, in s tem nadvladate konkurenco. Več o orodjih, ki to omogočajo, lahko najdete v knjigi Donosno zgodbarjenje – Poiščite svojo zgodbo, ki bo segla do src in denarnic.

IZVEDITE VEČ
Zgodba o vaši blagovni znamki je le delček izjemne mehke veščine, ki se ji reče donosno zgodbarjenje. Lahko vam pomaga, da hitreje in z manj truda dosežete vse svoje poslovne cilje. Na splošno je za uporabo katerikoli zgodbe v poslovne namene pomembna pravilna zgradba vaše zgodbe. Res, da se od začetka človeštva pa do danes ni prav veliko spreminjala, vendar to nekaj pomeni le tistim, ki zgradbo poznajo in jo tudi s pridom uporabljajo. Nenazadnje pa je enako pomembno tudi to, da najdete primerna izhodišča za poslovno zgodbarjenje. Če mislite, da nimate dovolj svojih zgodb, ali da niso primerne za vaš poslovni in donosni storytelling, se seveda motite. Vsakdo jim ima več kot dovolj.

Zdaj torej veste, kako do svoje zgodbe o blagovni znamki v devetih korakih. Uspešno izkoristite svoje specifično znanje, posebnosti in drugačnost. Donosno zgodbarjenje vam želim!

Dušan Waldhütter, strokovnjak za zgodbarjenje, WOW Stories

Pomakni se na vrh