Zgodbarjenje, ki bo seglo do srca in denarnice!
Kot pravi avtor, najdete v knjigi nasvete, kako uporabiti zgodbe, da postanete uspešnejši, bolje videni in dlje slišani.. (Foto: Maksimiljan Krautič)
Kakšno moč ima ob pravem času na pravem mestu podana zgodba z nekim konkretnim namenom, je avtor knjige Donosno zgobarjenje prvič spoznal in začel uporabljati pred več kot dvema desetletjema, ko so z ansamblom Frajkinclari hodili na tekmovalne glasbene festivale po Sloveniji, kjer so osvajali številna priznanja. Med drugim tudi zato, ker so vedno, ko so stopili na oder in zaigrali prvi takt, ljudi nagovorili s kratko zgodbico, anekdoto. ‘Vedno smo to naredili in bili smo edini, ki smo to počeli. Naš cilj je bil, da se povežemo z občinstvom in dosežemo, da se ljudem privzdignejo ustni kotički, še preden smo uradno začeli z nastopom. Da zbudimo čustva in da si naš nastop zato zapomnijo bolj kot od ostalih,” pravi Waldhütter, predavatelj, novinar, urednik, glasbenik in tekstopisec, ki je 20 let delal v medijih. Med drugim je bil poldrugo desetletje odgovorni urednik revije Naš dom – kultura bivanja in odgovorni urednik Večerove priloge Kvadratov.
”Minulih 20 let sem se v mojem uredniško-novinarskem delu, v glavnem povezanem s komercialnimi edicijami, srečeval s sporočili naših poslovnih partnerjev, oglaševalcev. In opažal, kaj deluje in kaj ne deluje, kakšno sporočilo je bolj odzivno in kakšno je tisto, ki bolj doseže javnost. In sem odkril podobne principe, ki smo jih mi uporabljali v naših glasbenih nastopih. Šlo je za pristno povezavo z bralci. Komunikacijo, ki je zapisana v naše gene in ki funkcionira od pradavnine.”
To je vpeljal v pripravo oglasnih sporočil, bloge, nativno oglaševanje in ostalo korporativno komuniciranje z javnostjo. ”Zgodbe so del naših življenj, potreba po njih je zapisana v človeški genom, zato smo tudi pri poslovanju odvisni od njih, pa če to želimo ali ne. Zaradi čustvenih odzivov na zgodbo smo poleg tega, kako čutimo, pripravljeni spremeniti svoj način razmišljanja, delovanja in vedenja. Dejstvo je, da ljudje vedno poslujemo z ljudmi, ne pa s podjetji. Da radi poslujemo s tistimi, ki jih poznamo, in da drugim radi priporočamo ljudi, ki jim sami zaupamo,” dodaja Waldhütter.
V knjigi pojasnjuje, kako pridete do tega zaupanja in povezanosti, kako oblikujete sporočila, da bodo jasna, razumljiva in zapomljiva, pa naj gre za zgodbe, ki jih boste uporabili pri vsakodnevni komunikaciji z obstoječimi ali potencialnimi poslovnimi partnerji, zgodbe o vaši blagovni znamki ali vsebine za nativno oglaševanje. Pa še, kje in kako dobiti ideje za svoje zgodbe, kako jih zapisati in nato deliti, da dobite to, kar si želite.